Bezonken rood 9789051086867€ 19,80
Inleiding organisatiekunde 9789046905234 Marco Oteman
€ 14,40
Envoi
Envoi pour € 2,95
00depuis 31 oct.. '24, 07:53
Caractéristiques
AuteurMarco Oteman
ConditieZo goed als nieuw
Productnummer (ISBN)9789046905234
Jaar (oorspr.)2016
Description
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: Inleiding organisatiekunde
Auteur: Marco Oteman
ISBN: 9789046905234
Conditie: Als nieuw
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. Het boek is opgebouwd rond het 7S-model van McKinsey.Na een inleidend hoofdstuk, waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt geplaatst, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen uit het 7S-model centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde.Op de website bij het boek is er extra materiaal voor studenten: toolbox (werkboek) met instrumenten, theorie, oefeningen, commentaar en casuïstiek, doorlopende case met vragen, interactieve zelftoetsen, begrippentrainer, samenvattingen en voorbeeld van een bedrijfsprocesbeschrijving. Voor docenten zijn er op aanvraag meerkeuzevragen, open vragen, richtantwoorden bij diverse onderdelen, PowerPointpresentaties en essenties per hoofdstuk beschikbaar.Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, en creëren zo een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar.Deze zesde druk is geactualiseerd in ontwikkelingen, voorbeelden en cases. Het hoofdstuk over strategie is uitgebreid met de modellen van Treacy & Wiersema van Kim & Mauborgne. In het hoofdstuk over systems is er meer aandacht voor logistiek en in het hoofdstuk over staff zijn de paragrafen over wet- en regelgeving bijgewerkt. Aan het hoofdstuk over shared values zijn de typering van organisatieculturen volgens Deal en Kennedy en cultuurverandering volgens de methode van Quinn en Cameron toegevoegd. De nieuwste ontwikkelingen binnen de organisatiekunde komen - voor zover relevant in het kader van dit boek - terug in het laatste hoofdstuk.Drs. M.P. Oteman is docent bij de opleiding Human Resource Management van de Hogeschool Utrecht. Mr. L.J.A.M. ten Berge was tot voor kort als docent verbonden aan de Faculteit Economie en Management van dezelfde hogeschool. J.P. van Kooten was docent aan de NCOI en directeur van Doeltreffend Advies en Training.
Titel: Inleiding organisatiekunde
Auteur: Marco Oteman
ISBN: 9789046905234
Conditie: Als nieuw
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. Het boek is opgebouwd rond het 7S-model van McKinsey.Na een inleidend hoofdstuk, waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt geplaatst, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen uit het 7S-model centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde.Op de website bij het boek is er extra materiaal voor studenten: toolbox (werkboek) met instrumenten, theorie, oefeningen, commentaar en casuïstiek, doorlopende case met vragen, interactieve zelftoetsen, begrippentrainer, samenvattingen en voorbeeld van een bedrijfsprocesbeschrijving. Voor docenten zijn er op aanvraag meerkeuzevragen, open vragen, richtantwoorden bij diverse onderdelen, PowerPointpresentaties en essenties per hoofdstuk beschikbaar.Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, en creëren zo een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar.Deze zesde druk is geactualiseerd in ontwikkelingen, voorbeelden en cases. Het hoofdstuk over strategie is uitgebreid met de modellen van Treacy & Wiersema van Kim & Mauborgne. In het hoofdstuk over systems is er meer aandacht voor logistiek en in het hoofdstuk over staff zijn de paragrafen over wet- en regelgeving bijgewerkt. Aan het hoofdstuk over shared values zijn de typering van organisatieculturen volgens Deal en Kennedy en cultuurverandering volgens de methode van Quinn en Cameron toegevoegd. De nieuwste ontwikkelingen binnen de organisatiekunde komen - voor zover relevant in het kader van dit boek - terug in het laatste hoofdstuk.Drs. M.P. Oteman is docent bij de opleiding Human Resource Management van de Hogeschool Utrecht. Mr. L.J.A.M. ten Berge was tot voor kort als docent verbonden aan de Faculteit Economie en Management van dezelfde hogeschool. J.P. van Kooten was docent aan de NCOI en directeur van Doeltreffend Advies en Training.
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nlNuméro de l'annonce: a143969137
Mots-clés populaires
marketing management kotler dans Livreséconomie & Marketing dans Livresmarketing management dans Livreslivre economie dans Livresmacro-economie dans Livresmicro economie dans Livreseconomie politique dans Livresmanagement in Livresetudes marketing dans Livreseconomie dans Livresmercedes marco polo occasionmarketing management kotler2ememaineconomie in Services & Professionnelsmon 2émemainpoison a vendrekamas in Consoles de jeu & Jeux vidéojantes renault 205 55 16 dans Autos : Pièces & Accessoiresscooters roeselarevtech pocket