Zo maakt u vrienden&goede relaties|Dale Carnegie 9060575253

€ 8,00
Enlèvement ou Envoi
220depuis 27 août. '24, 13:50
Partager via
ou

Caractéristiques

ÉtatComme neuf
Auteurzie beschrijving

Description

||boek: Zo maakt u vrienden en goede relaties|De grote kunst goed met mensen om te gaan|Omega Boek

||door: Dale Carnegie

||taal: nl
||jaar: 1984
||druk: ?
||pag.: 306p
||opm.: paperback|zo goed als nieuw|rug:schaafje

||isbn: 90-6057-525-3
||code: 1:000490

--- Over het boek (foto 1): Zo maakt u vrienden en goede relaties ---

Dit is volgens deskundigen het beste boek dat ooit over toegepaste mensenkennis werd geschreven.

Het leert u onder andere:

  • Gemakkelijk en snel vrienden maken.
  • Uw populariteit te verhogen.
  • Anderen tot uw denkbeelden over te halen.
  • Uw inkomen te vergroten.
  • Overal welkom te zijn.
  • Meer samenwerking te verkrijgen.
  • Beter en interessanter te praten.
  • Enthousiaster te worden en dit succesvol over te brengen.

Dit boek werd reeds in 36 talen vertaald en door meer dan 26 miljoen mensen over de hele wereld gelezen.

"Een van de tien boeken die het leven van mensen het meest ingrijpend hebben beïnvloed." --Year of the Lifetime Reader

[bron: https--www.boekenroute.nl/gasten/gtn1Boek.aspx?BoekID=7569]

Cursus voor persoonlijk succes via het beïnvloeden van mensen uit de directe omgeving.

[bron: https--www.bibliotheek.nl]

Een samenvatting uit Dale Carnegie's boek, uit 1936

  • De grondbeginselen van het omgaan met andere mensen
  • Zes manieren om jezelf geliefd te maken
  • Hoe je anderen tot jouw standpunt kunt bekeren
  • Wees een leider: Hoe je anderen kunt veranderen zonder aanstoot te geven of wrok op te wekken

Deel Een: De grondbeginselen van het omgaan met andere mensen

  • Veroordeel, klaag of becritiseer niet.
  • Geef eerlijke en gemeende waardering.
  • Wek bij de ander een gretige wil op.

Deel Twee: Zes manieren om jezelf geliefd te maken

  • Wees oprecht geïnteresseerd in anderen.
  • Glimlach.
  • Vergeet niet dat voor de ander zijn of haar naam het liefste en belangijkste geluid is in elke taal.
  • Wees een goede luisteraar. Moedig anderen aan om over zichzelf te praten.
  • Praat in termen van belangen van de andere persoon.
  • Maak dat de andere persoon zich belangrijk voelt - en doe het oprecht.

Deel Drie: Hoe je anderen tot jouw standpunt kunt bekeren

  • De enige manier om een argument te winnen is het te vermijden.
  • Toon respect voor de meningen van de andere persoon. Zeg nooit: "U bent verkeerd."
  • Als je ongelijk hebt, geef het dan snel en nadrukkelijk toe.
  • Begin op een vriendelijke manier.
  • Laat de ander van het begin af aan "ja" zeggen.
  • Laat de ander het meeste praten.
  • Laat de andere persoon voelen dat het zijn/haar idee is.
  • Probeer eerlijk om dingen te zien vanuit het standpunt van de andere persoon.
  • Heb sympathie voor de ideeën van de andere persoon en verlangens.
  • Doe een beroep op de edeler motieven.
  • Dramatiseren uw ideeën.
  • Leg een uitdaging neer.

Deel Vier: Wees een leider: Hoe je anderen kunt veranderen zonder aanstoot te geven of wrok op te wekken

Het werk van een leider omvat vaak het veranderen van houding en gedrag van je mensen. Enkele suggesties om dit te verwezenlijken:

  • Begin met lof en eerlijke waardering.
  • Richt de aandacht indirect op de fouten van mensen.
  • Praat over je eigen fouten voordat je de ander bekritiseert.
  • Stel vragen in plaats van het geven van directe opdrachten.
  • Laat de andere persoon zijn gezicht redden.
  • Prijs de geringste verbetering en prijs elke verbetering. Wees "stevig in je waardering en kwistig in je lof."
  • Geef de andere persoon een goede reputatie om waar te maken
  • Gebruik aanmoediging. Laat het eenvoudig lijken om de fout te corrigeren.
  • Maak de ander blij om te doen wat je voorstelt.

[bron: https--cnrb.home.xs4all.nl/carnegienl.html]

...

In het Engels "How to Win Friends and Influence People". Dit boek gaat vooral over hoe je beter in de smaak valt bij anderen. Het klinkt misschien als gewoon "common sense" (gezond verstand), maar het kan jou helpen om mensen beter te leren begrijpen (hij legt duidelijk uit over het hoe en waarom) en om zelf wat aardiger te worden gevonden door anderen door aardig te zijn.

Je zult bijvoorbeeld leren dat als je gelijk wilt krijgen, dat je niet moet zeggen dat iemand ongelijk heeft bijvoorbeeld. Niet alleen op het gebied van sociale vaardigheden zul je hier veel van kunnen leren, ook meisjes zullen zien dat jij een aardig persoon bent - De Engelse versie is veel goedkoper dan de Nederlandse, plus dat de originele tekst intact blijft, maar anders heb je een Nederlandse vertaling die veel makkelijker leest. Is je Engels niet uitmuntend zou ik sowieso kiezen voor boeken die in het Nederlands vertaald zijn.

...

[bron: https--www.derelatieschool.nl/boeken]

Beoordelen is vergelijken

Om dingen, situaties en mensen te kunnen beoordelen, trekt u voortdurend vergelijkingen. Daarbij gaat u uit van bepaalde standaarden of van het gedrag van anderen. In dit artikel leest u hoe uw beoordelingen tot stand komen en welk effect u ermee kunt bereiken. Waar vergelijkt u het functioneren van uw medewerkers mee? Wat beoogt u met uw oordeel? Waar liggen uw beperkingen bij het beoordelen?

...

De consequenties van uw beoordeling

U beoordeelt medewerkers door vergelijkingen te maken. Maar waarom beoordeelt u eigenlijk? Is dat alleen omdat in uw boekje beschreven staat dat u jaarlijks beoordelingsgesprekken moet voeren of heeft uw beoordeling nog enig nut? Welke consequenties hebben uw vergelijkingen? Werkt uw beoordeling motiverend of zorgt deze er juist voor dat de werklust daalt. Veel medewerkers vrezen het beoordelingsgesprek vanwege het kritische karakter. Kan een beoordelingsgesprek hen ook wat opleveren? In een beoordelingsgesprek hoeft u zeker niet alleen kritiek te leveren. Het is ook een goed moment om uw waardering te laten blijken. En het zou mooi zijn als dat niet alleen bij woorden blijft, maar dat u er ook iets concreets tegenover zou kunnen stellen. En daar ligt een dilemma. Enerzijds streeft u ernaar dat de medewerkers zich ontplooien. Anderzijds mag dit niet teveel kosten. U kunt moeilijk alle medewerkers naar een hogere functieschaal promoveren als ze goed hebben gepresteerd... of toch wel? Medewerkers die jaar in jaar uit alleen maar lovende woorden horen zonder dat dat enig gevolg heeft, kunnen zich behoorlijk bekocht gaan voelen. Het gevolg is dat ze minder bereid worden om zich extra uit te sloven. Het bieden van promotiekansen kost de organisatie meer, maar het levert ook een stuk meer op. In uw beoordelingsgesprekken kunt u gemotiveerde mensen en betere resultaten creëren.

Gij zult niet oordelen!

En dan de andere kant van de medaille. In veel beoordelingsgesprekken worden aandachtspunten opgesteld en kritiek geformuleerd. Lester Hoekstra schreef hierover een interessante visie in zijn blog: Geef nooit kritiek, ook geen opbouwende. Deze mening is al in 1964 verkondigd door Dale Carnegie in zijn klassieker: Zo maakt u vrienden en goede relaties. Mensen hebben van nature weerstand tegen directe kritiek. Ze voelen kritiek als aanval op hun persoon. Zelfs de grootste criminelen in de geschiedenis die veroordeeld werden voor ernstige zedenmisdrijven en lugubere moorden, wisten hun eigen gedrag nog goed te praten. Over jezelf denken dat je iets slecht doet of zelfs slecht bent, is blijkbaar onverteerbaar. Kritiek komt dus slecht aan en geeft bovendien een smet op de relatie die u heeft met de ander. Beter is het (opbouwende) kritiek via een omweg te presenteren.

Ik heb een manager gekend die het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken lange tijd uit de weg ging. In plaats daarvan voerde ze vele gesprekken in informele context waarin ze medewerkers wist te stimuleren in de richting die zij wenste. Tegen formele beoordelingsmomenten zag ze op. Er ontstond geen anarchie op haar afdeling, maar een sfeer van wederzijds respect en uitwisseling. Helaas verwachtte de organisatie dat ze de gesprekken zoals behoort uit te voeren en werd zij van haar functie ontheven toen zij dit bleef omzeilen. Dit verhaal kan u zeker aan het denken zetten.

Frank van Marwijk [bron: https--www.lichaamstaal.nl/manager/vergelijking.html]

--- Over (foto 2): Dale Carnegie ---

Dale Carnegie was een Amerikaans schrijver, spreker en ontwikkelaar van beroemde cursussen in zelfverbetering, verkoop, bedrijfstraining en openbaar spreken.

[bron: https--www.standaardboekhandel.be]

Dale Carnegie (1888-1955) was een invloedrijke Amerikaanse schrijver, vooral bekend van de managementklassieker Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt. Zijn boeken hebben miljoenen mensen geholpen om hun eigen gedrag te veranderen en zo meer uit hun leven te halen.

[bron: https--www.managementboek.nl]

Dale Carnegie (oorspronkelijk Carnagey) (24 november 1888 - 1 november 1955) was een Amerikaanse schrijver en de ontwikkelaar van beroemde cursussen in zelf-verbetering, salesmanship, collectieve opleiding, spreken voor publiek en interpersoonlijke vaardigheden. Hij was de auteur van How to Win Friends and Influence People, voor het eerst gepubliceerd in 1936, een van de grootste bestsellers aller tijden die zelfs vandaag de dag populair blijft. Hij schreef ook een biografie van Abraham Lincoln, getiteld Lincoln the Unknown, naast verscheidene andere boeken.

Carnegie was een vroege aanhanger van wat nu responsibility assumption wordt genoemd, hoewel dit slechts minimaal in zijn geschreven werk naar voren komt. Een van de kernideeën in zijn boeken is dat men het gedrag van andere mensen kan veranderen door zijn eigen gedrag eerst te veranderen.

Geboren in 1888 in Maryville, Missouri, was Carnegie een arme boerenzoon, de tweede zoon van James William en Amanda Elizabeth Carnagey. In zijn jeugd slaagde hij erin te studeren ondanks het feit dat hij elke dag om 4 uur moest opstaan om de koeien te melken. In zijn eerste baan na de universiteit verkocht hij correspondentiecursussen aan boeren; daarna richtte hij zich op het verkopen van bacon, zeep en reuzel voor Pantser & co. Hij was uiterst succesvol in het veroveren van zijn verkoopgebied, zuidelijk Omaha, koploper voor de firma.

Waarschijnlijk is een van Dale Carnegies succesvolste marketingstunts geweest om zijn achternaam te veranderen van Carnagey naar Carnegie, in een tijd dat Andrew Carnegie een wijd gerespecteerde en erkende naam was. Carnegies eerste huwelijk eindigde in 1931 in een scheiding. Op 5 november 1944 trouwde hij Dorothy Price Vanderpool die ook een scheiding achter de rug had. Carnegie had twee dochters; Rosemary uit zijn eerste huwelijk, en Donna Dale uit z'n tweede. Hij stierf in 1955 aan de ziekte van Hodgkin en is begraven in Belton, Missouri.

Deze training richt zich op de vaardigheden die noodzakelijk zijn om goed te kunnen functioneren in de moderne zakenwereld. Een deelnemer leert beter en effectiever om te gaan met andere mensen, stress onder controle te houden en om te gaan met snel veranderende werkomstandigheden. Ook zou men beschikken over meer hulpmiddelen om overtuigend te communiceren, problemen op te lossen en effectief leiding te geven.

Bibliografie

  • Public Speaking and Influencing Men in Business, 1931
  • How to Win Friends and Influence People, 1936 (Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt)
  • How to Stop Worrying and Start Living, 1948 (Leef gelukkig zonder zorgen)
  • The Quick and Easy Way to Effective Speaking, 1962 (met Dorothy Carnegie (ed.)) (Doeltreffend spreken; de succesformule)
  • Lincoln the Unknown, 1932 (De onbekende Lincoln)

[bron: wikipedia]

"Het is niet wat je hebt of wie je bent of wat je doet dat je gelukkig of ongelukkig maakt. Het is hoe je erover denkt."
Origineel: "It isn't what you have or who you are or what you are doing that makes you happy or unhappy. It is what you think about it." --How to Win Friends and Influence People (1936) , p 67

"Geluk is niet afhankelijk van externe omstandigheden, het wordt bepaald door onze mentale instelling."
Origineel: "Happiness doesn't depend on any external conditions, it is governed by our mental attitude. "

"De succesvolle man zal profiteren van zijn fouten en het opnieuw op een andere manier proberen."
Origineel: "The successful man will profit from his mistakes and try again in a different way. "

"Bij het omgaan met mensen, moet je niet vergeten dat je niet te maken hebt met wezens met logica, maar wezens met emotie."
Origineel: "When dealing with people, remember you are not dealing with creatures of logic, but creatures of emotion. "

"Doe enthousiast en je zult enthousiast zijn."
Origineel: "Act enthusiastic and you will be enthusiastic. "

"Mensen slagen zelden, tenzij ze plezier hebben in wat ze doen."
Origineel: "People rarely succeed unless they have fun in what they are doing. "

"Succes is krijgen wat je wilt. Geluk is willen wat je krijgt."
Origineel: "Success is getting what you want. Happiness is wanting what you get. "

"Elk land voelt zich superieur ten opzichte van andere landen. Dat kweekt patriottisme - en oorlogen."
Origineel: "Each nation feels superior to other nations. That breeds patriotism - and wars. "

[bron: https--citaten.net/zoeken/citaten_van-dale_carnegie.html]

Dale Carnegie (1888-1955) - Amerikaanse bestseller-schrijver

Dale Carnegie De Amerikaanse bestseller-schrijver Dale Carnegie was de auteur van 'How to win friends and influence people'. Dit boek voor zelfverbetering werd een van de grootste bestsellers aller tijden. Carnegie meende dat je het gedrag van anderen kunt veranderen door eerst je eigen gedrag aan te passen.

Overtuiging

Dale Carnegie werd op 24 november 1888 geboren op een boerderij in Maryville, Missouri, als Dale Carnagey. Hij groeide op onder erbarmelijke omstandigheden, maar dit bleek geen beletsel om toegelaten te worden tot een pedagogische academie in Warrensburg. Hier viel vooral zijn redenaarskunst op. Dale veranderde zijn achternaam. Als Dale Carnegie meende hij meer indruk te zullen maken, want Carnegie was een beroemde naam in Amerika. Iedereen zou hem in het vervolg associëren met de succesvolle staalmagnaat en filantroop Andrew Carnegie.

How to win friends and influence people

Dale Carnegie had al enkele werkkringen achter de rug, toen hij in 1912 leraar werd in het vak spreken in het openbaar. Hij groeide snel uit tot een landelijk bekendheid op zijn vakgebied. In 1936 verscheen zijn boek 'How to win friends and influence people' bij Simon & Schuster. De publicatie sloeg in als een bom en rees snel in de lijstjes met bestverkochte boeken. Jarenlang werd alleen de Bijbel in de Verenigde Staten van Amerika meer verkocht. Als gevolg hiervan werd de auteur een invloedrijk spreker met veel vrienden.

Publicaties van Dale Carnegie

Dale Carnegie schreef een groot aantal andere boeken, zoals 'Lincoln the unknown' (1932), 'Little known facts about well known people' (1934), 'Five minute biographies' (1937), 'Biographical roundup' (1945) en 'How to stop worrying and start living' (1948). Carnegie zei in het voorwoord van 'How to stop worrying and start living' dat hij dit boek schreef omdat hij "een van de ongelukkigste jongens in New York was". Dale Carnegie wilde de lezer naar een aangenamer en bevredigender leven leiden en hen helpen om zich meer bewust te worden van zichzelf en de mensen waarmee zij omgingen. De lezer werd aangespoord om de alledaagse beslommeringen van het leven aan te pakken, zodat hij zich beter kon concentreren op de belangrijkere aspecten van het leven.

Persoonlijk leven

Het eerste huwelijk van Dale Carnegie eindigde in 1931 in een scheiding. In 1944 trouwde hij met Dorothy Price Vanderpool. Dale kreeg twee dochters; uit elk huwelijk werd een dochter geboren: Rosemary en Donna. Dale Carnegie overleed op 1 november 1955 op 66-jarige leeftijd in New York aan de ziekte van Hodgkin. Hij werd begraven in Belton, Missouri.

Ruud van Capelleveen [bron: https--www.absolutefacts.nl/wetenschap/data/carnegiedale.htm]

Dale Breckenridge Carnegie (originally Carnagey until 1922 and possibly somewhat later) (November 24, 1888 - November 1, 1955) was an American writer and lecturer and the developer of famous courses in self-improvement, salesmanship, corporate training, public speaking and interpersonal skills. Born in poverty on a farm in Missouri, he was the author of How to Win Friends and Influence People, first published in 1936, a massive bestseller that remains popular today. He also wrote a biography of Abraham Lincoln, titled Lincoln the Unknown, as well as several other books.

Carnegie was an early proponent of what is now called responsibility assumption, although this only appears minutely in his written work. One of the core ideas in his books is that it is possible to change other people's behavior by changing one's reaction to them.

Born in 1888 in Maryville, Missouri, Carnegie was a poor farmer's boy, the second son of James William Carnagey and wife Amanda Elizabeth Harbison (b. Missouri, February 1858 - living 1910). In his teens, though still having to get up at 4 a.m. every day to milk his parents' cows, he managed to get educated at the State Teacher's College in Warrensburg. His first job after college was selling correspondence courses to ranchers; then he moved on to selling bacon, soap and lard for Armour & Company. He was successful to the point of making his sales territory of South Omaha, Nebraska the national leader for the firm.

After saving $500, Carnegie quit sales in 1911 in order to pursue a lifelong dream of becoming a Chautauqua lecturer. He ended up instead attending the American Academy of Dramatic Arts in New York, but found little success as an actor, though it is written that he played the role of Dr. Hartley in a road show of Polly of the Circus.[citation needed] When the production ended, he returned to New York, unemployed, nearly broke, and living at the YMCA on 125th Street. It was there that he got the idea to teach public speaking, and he persuaded the "Y" manager to allow him to instruct a class in return for 80% of the net proceeds. In his first session, he had run out of material; improvising, he suggested that students speak about "something that made them angry", and discovered that the technique made speakers unafraid to address a public audience. From this 1912 debut, the Dale Carnegie Course evolved. Carnegie had tapped into the average American's desire to have more self-confidence, and by 1914, he was earning $500 - the equivalent of nearly $10,000 now - every week.

Perhaps one of Carnegie's most successful marketing moves was to change the spelling of his last name from "Carnegey" to Carnegie, at a time when Andrew Carnegie (unrelated) was a widely revered and recognized name. By 1916, Dale was able to rent Carnegie Hall itself for a lecture to a packed house. Carnegie's first collection of his writings was Public Speaking: a Practical Course for Business Men (1926), later entitled Public Speaking and Influencing Men in Business (1932). His crowning achievement, however, was when Simon & Schuster published How to Win Friends and Influence People. The book was a bestseller from its debut in 1937, in its 17th printing within a few months. By the time of Carnegie's death, the book had sold five million copies in 31 languages, and there had been 450,000 graduates of his Dale Carnegie Institute. It has been stated in the book that he had critiqued over 150,000 speeches in his participation of the adult education movement of the time. During World War I he served in the U.S. Army.

His first marriage ended in divorce in 1931. On November 5, 1944, in Tulsa, Oklahoma, he married Dorothy Price Vanderpool, who also had been divorced. Vanderpool had two daughters; Rosemary, from her first marriage, and Donna Dale from their marriage together.

Carnegie died at Forest Hills, New York, and was buried in the Belton, Cass County, Missouri cemetery.

[source: https--www.goodreads.com]

Dale Carnegie (1888-1955) was een Amerikaanse schrijver. Zijn bekendste werk is Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloed ( How to win friends and influence people ) die voor het eerst verscheen in 1936. Het kan gezien worden als een ware managementklassieker en staat nog steeds in de bestverkocht lijsten in veel landen. Carnegie bedacht vele theorieën en cursussen rondom persoonlijke ontwikkeling, verkopen, collectieve opleidingen, spreken voor publiek en sociale interactie.

Carnegie wordt gezien als een vroege aanhanger van de responsibility assumption, waarbij het individu gedeeltelijk of helemaal verantwoordelijk is voor hetgeen hij of zij tegenkomt in zijn persoonlijke leven in grotere mate dan men bewust er van is. Deze denkwijze komt echter nauwelijks voor in zijn werk waar het met name gaat over het gedrag van andere mensen te veranderen is door je eigen gedrag eerst aan te pakken.

Geboren in 1888 in Maryville, Missouri, in een arme boeren gezin slaagde Carnegie er toch in om te gaan studeren. Een voorwaarde voor zijn studie was wel dat de koeien eerst gemolken moesten worden. Na zijn studie richtte Carnegie zich op het verkopen van producten van koeien, waarin hij zeer succesvol bleek. De grootste marketingtruc van Carnegie was het veranderen van zijn achternaam van Carnegy naar Carnegie. In die tijd van Adrew Carnegie een bekende en machtige staalmagnaat en bekend van Carnegie Hall in New York. Door het aanpassen van zijn achternaam werd de associatie sneller gelegd.

[bron: https--www.bol.com]
Numéro de l'annonce: m2151422243