Land Rover 130 TD5 2000

€ 20.000,-
Année de fabrication
2000
Kilométrage
344.000 km
Carburant
Diesel
Transmission
Boîte
Carrosserie
SUV
2556depuis 1 nov.. '24, 16:29
Partager via
ou
Marque & Modèle
Land Rover Defender
Année de fabrication
2000
Kilométrage
344.000 km
Carburant
Diesel
Transmission
Boîte manuelle
Cylindrée
2.5 liter
Marque & Modèle
Land Rover Defender
Kilométrage
344.000 km
Carburant
Diesel
Année de fabrication
2000
Carrosserie
SUV ou Tout-terrain
Transmission
Boîte manuelle
Garniture
Tissu
Couleur
Vert
Intérieur
Gris
Propulsion ou traction
4x4 permanent
Cylindrée
2.5 liter
Nombre de cylindres
5
Turbo
Non
Carburant
Diesel
Import voiture
Non
  • 4x4
  • Air conditionné
  • Alarme
  • Attache-remorque
  • Interruption de démarrage
  • Jantes en alliage léger
  • Peinture métallisée
Poids à vide
1.944 kg
Poids de la remorque freinée
3.500 kg
Poids de la remorque non freinée
750 kg

Description

Betreft hier een zogenaamde “nederlandse” 130. Dus een exemplaar dat op basis van de Nederlandse grijskenteken regelgeving gebouwd is bij land rover special vehicles. Herkenbaar aan de smalle bak. In tegenstelling tot de latere uitvoeringen met de bredere HCPU bak heb je dus geen issues met baklengte of spacers voor de achteras om e.e.a. kloppend te houden voor nederlands grijs kenteken.

Kilometerstand ongeveer 345 kkm.
Komt met het roofrack, maar zonder de daktent.
De auto is technisch altijd onderhouden met het oog op betrouwbaarheid, voor werk en mooie reizen. Maar door omstandigheden kan ik dat niet meer volhouden op het niveau waarop ik dat graag wil en kies ik er liever voor deze te verkopen.
De auto heeft sinds iets meer dan 100kkm een (milde) tuning van RICA engineering. Niet dat je daarmee hele spannende dingen kunt doen. Maar het stelt de auto wel in staat om zonder moeite met het verkeer mee te komen met een (discovery) 1.2 tussenbak. Deze combinatie zorgt voor een heel prettige en rustige auto op de weg.

Met 3500 trekgewicht en de grote wielbasis ook een heerlijke werk auto voor trailerwerk. Het max. voertuig gewicht van 3050kg laat nog een 1000 kg nuttig laadvermogen.

Wat is er dan zoal gewijzigd en/of recent uitgevoerd:
- tuning met het oog op andere tussenbak
- discovery tussenbak overbreng verhouding 1.2 ipv de originele 1.4
- achteras is vervangen toen het differentieel begon te huilen door een jongere as met 4-pins puma differentieel. (staat nu ongeveer 150 kkm op de as) Zeker zo degelijk, maar vooral omdat het op reis een stuk eenvoudiger is om een uitwisselbaar differentieel te hebben dan de originele salibury die lastig te servicen is. Deze as is ook een stuk eenvoudiger om een sper in te bouwen zou je dat willen.
- complete versnellingsbak+tussenbak gereviseerd nu ongeveer 20 kkm geleden. Toen alles toch op de bank lag ook het dubbelmasse vliegwiel en de koppeling preventief vervangen (het was dan ook helemaal niet het plan om hem weg te doen)
- de kabelboom naar de injectoren heb ik met het oog op typisch TD5 probleem doormidden genomen en van een multistekker voorzien. Dus zorgeloos op reis. Geen kans meer op olie die vanuit de kabelboom in de motor ECU terecht komt.
- custom lierbumber. Zware kwaliteit door vakman vervaardigd voor eigen gebruik. Verzinkt en gepoedercoat. Er zit een lier in, die is mij door de man met gepaste trots gedemonstreerd toen ik de auto 10 jaar geleden kocht 😊. Maar we kunnen bij bezichtiging eens proberen of er nog leven inzit. Ik heb hem in ieder geval nooit gebruikt.
- hannibal roofrack, special voor deze lange uitvoering
- een eenvoudig, maar functioneel lade “systeem” onder de vlakke laadvloer bestaande uit HD traanplaat. Hier wordt het geheel wel een stuk functioneler van. Omdat deze zaken los in de container staan hebben ze geen invloed op de grijskenteken eisen.
- Op de foto’s is te zien dat er achter de bestuurder ruimte is voor “mans best friend”. Tevens bevind zich daar een gescheiden huishoud accu. Uiteraard is het deel van de achterbank dat daarvoor verwijderd is nog beschikbaar.
- Voor de bestuurdersplaats is een zelfde (puma) zetel beschikbaar als de bijrijder heeft. Deze heeft als ik me goed herinner een stuk van het interne schuim dat gescheurd is, maar is zeker met een beetje aandacht (en spuitlijm) weer bruikbaar te maken. Mijn rug had liever deze.

De koets heb ik nooit echt aandacht gegeven en toont dan ook zijn leeftijd van bijna 25 jaar. Deze kan op punten wat TLC gebruiken. Maar daar kunnen we bij een bezichtiging eens even naar kijken.
Waar moet de nieuwe eigenaar rekening mee houden aan “werk” dat er op korte termijn aan zit te komen. (lees voor de APK) Na 24 jaar begint het chassis duidelijk minder te worden en er zal op een aantal plekken een plaatje tegen moeten. Persoonlijk zou ik er een nieuwe gegalvaniseerde onder laten zetten als ik hem door zou houden. Maar wellicht dat een nieuwe eigenaar dat met het oog op de kosten zelf wil doen icm met wat werk aan de koets. Vandaar dat ik dat niet meer ga doen voor de verkoop.

Mocht ik me de komende weken nog vervelen kan het best zijn dat ik het laswerk nog uitvoer inlc. een verse APK, maar zal de prijs ook wat omhoog gaan. (of misschien is hij dan wel helemaal niet meer beschikbaar komende tijd, hij stond me eigenlijk nog niet in de weg zeg maar)

Auto staat rijdt ik nu zakelijk. Ik kan hem dus met BTW factuur (of voor BE BTW verlegd) leveren. De prijs is in dat geval als ex-BTW te zien.

U koopt een gebruikte auto.  Let wel, betrouwbaarheid stond voor mij altijd voorop, maar het is geen nieuwe auto. Het is een nieuwe hobby. Ik ben geen garage bedrijf en verkoop de wagen dan ook uitdrukkelijk zonder reclame/garanties.
Numéro de l'annonce: m2192005916