Buick Roadmaster 76C Fisher Body Convertible€ 115.000,00
BMW 850 8-serie CSi
€ 99.950,-
Année de fabrication
1994
Kilométrage
109.910 km
Carburant
Essence
Transmission
Boîte
Carrosserie
Coupé
981depuis 31 oct.. '24, 23:20
Marque & Modèle
BMW Série 8
Année de fabrication
1994
Kilométrage
109.910 km
Carburant
Essence
Transmission
Boîte manuelle
Marque & Modèle
BMW Série 8
Kilométrage
109.910 km
Carburant
Essence
Année de fabrication
1994
Carrosserie
Coupé
Transmission
Boîte manuelle
Couleur
Vert
Intérieur
Beige
Turbo
Non
Carburant
Essence
Import voiture
Non
Description
Our M engineers heard they were getting company cars for 1994 - BMW 850 CSI
Bayerische Motor Werke, een absoluut iconisch merk. Net als Ford tegen Chevy, kennen we in Europa de strijd tussen Mercedes en BMW. Wij zijn opgegroeid in kamp BMW!
Grote, zeer luxieuze coupé’s zijn lang favoriet geweest bij BMW. Het begon eigenlijk al in de jaren ’30, waar de BMW 327 de toon zette. In 1956 kwam de BMW 503, de eerste Europese auto met elektrisch bedienbaar cabriodak! In 1989 zette BMW wederom een totaal nieuwe trend. Der Neue Klasse Coupe (CS) en de 6 serie waren erg geliefd, echter wilde BMW meer ruimte, wilde meer grip en nóg exclusiever. Dus werd er een iets langere (2.5 cm tov de 6-serie), iets lagere (3 cm) en vooral bredere (12 cm) auto voorgesteld aan het publiek op de IAA in Frankfurt in 1989. De E31 8 serie. Één van de eerste auto’s die hoofdzakelijk gevormd werd door de computer, met als doel een zo laag als mogelijk luchtweerstandscoefficiënt. Dat lukte aardig; Met de koplampen naar beneden was het 0.29. Net zo weinig als de modernere Bugatti Veyron!
BMW staat natuurlijk bekend om haar iconische 6-in-lijn motoren, die hun oorsprong vonden in de vliegtuigindustrie. Maar, om écht (laag) te vliegen, heb je natuurlijk de V12 nodig! Dus werd de 8 oorspronkelijk geboren met de 5.0 V12, afkomstig vanuit de 750i. Zijdezacht en veel koppel, maar niet snel genoeg om te concurreren met de SL500 en SL600. Dus kreeg het M-department van BMW een behoorlijk budget om daar wat aan te doen. Say no more, riepen ze in München!
Eindresultaat? Een 850 CSI, eigenlijk een M8. Een V12 die van top tot teen was gekieteld voor de racerij vanuit BMW M. Dezelfde basis V12 die ze gebruikte voor de McLaren F1! 380 Beierse paarden gekoppeld aan een relatief korte handbak, direct naar de achterwielen via een sperdifferentieel. Niet nodig, maar sinds dien ook nooit meer tekort!
Die van ons? Zoals je bent gewend. In werkelijk unieke staat, nog volledig origineel. Origineel in Oostenrijk gekocht in 1994, met zelfs de aankoop factuur van de 8-er nog aanwezig. Lagunengrün met beige/zwart leer van binnen. 109 duizend kilometer, volledig dealer onderhouden. Nu van de tweede eigenaar en tevens groot BMW verzamelaar, direct vanuit zijn collectie aangeboden. Meer hoeven we volgens mij niet te zeggen. Zien we je snel?
Details | Algemeen:
Details | Uitgebreid:
DTM Collectibles is gevestigd in Plaats te Nederland.
Via onderstaande link kunt u dit artikel direct online bestellen in onze webshop en betalen via onder andere Bancontact & Mistercash.
Heeft u niet kunnen vinden wat u zocht of heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op en bezoek onze webshop voor ons complete aanbod. Wij helpen u graag!
Onze artikelen zijn gratis af te halen in Plaats te Nederland of laat dit product bij u thuis bezorgen in België tegen een scherp verzendtarief via onze webshop.
DTM Collectibles
2e Loswal 16
1216BC Hilversum
+31652736233
Nederland
Via le lien ci-dessous, vous pouvez commander ce produit directement dans notre boutique en ligne et payer via Bancontact. Vous pourrez le récupérer gratuitement à PLAATS aux Pays-Bas.
Bayerische Motor Werke, een absoluut iconisch merk. Net als Ford tegen Chevy, kennen we in Europa de strijd tussen Mercedes en BMW. Wij zijn opgegroeid in kamp BMW!
Grote, zeer luxieuze coupé’s zijn lang favoriet geweest bij BMW. Het begon eigenlijk al in de jaren ’30, waar de BMW 327 de toon zette. In 1956 kwam de BMW 503, de eerste Europese auto met elektrisch bedienbaar cabriodak! In 1989 zette BMW wederom een totaal nieuwe trend. Der Neue Klasse Coupe (CS) en de 6 serie waren erg geliefd, echter wilde BMW meer ruimte, wilde meer grip en nóg exclusiever. Dus werd er een iets langere (2.5 cm tov de 6-serie), iets lagere (3 cm) en vooral bredere (12 cm) auto voorgesteld aan het publiek op de IAA in Frankfurt in 1989. De E31 8 serie. Één van de eerste auto’s die hoofdzakelijk gevormd werd door de computer, met als doel een zo laag als mogelijk luchtweerstandscoefficiënt. Dat lukte aardig; Met de koplampen naar beneden was het 0.29. Net zo weinig als de modernere Bugatti Veyron!
BMW staat natuurlijk bekend om haar iconische 6-in-lijn motoren, die hun oorsprong vonden in de vliegtuigindustrie. Maar, om écht (laag) te vliegen, heb je natuurlijk de V12 nodig! Dus werd de 8 oorspronkelijk geboren met de 5.0 V12, afkomstig vanuit de 750i. Zijdezacht en veel koppel, maar niet snel genoeg om te concurreren met de SL500 en SL600. Dus kreeg het M-department van BMW een behoorlijk budget om daar wat aan te doen. Say no more, riepen ze in München!
Eindresultaat? Een 850 CSI, eigenlijk een M8. Een V12 die van top tot teen was gekieteld voor de racerij vanuit BMW M. Dezelfde basis V12 die ze gebruikte voor de McLaren F1! 380 Beierse paarden gekoppeld aan een relatief korte handbak, direct naar de achterwielen via een sperdifferentieel. Niet nodig, maar sinds dien ook nooit meer tekort!
Die van ons? Zoals je bent gewend. In werkelijk unieke staat, nog volledig origineel. Origineel in Oostenrijk gekocht in 1994, met zelfs de aankoop factuur van de 8-er nog aanwezig. Lagunengrün met beige/zwart leer van binnen. 109 duizend kilometer, volledig dealer onderhouden. Nu van de tweede eigenaar en tevens groot BMW verzamelaar, direct vanuit zijn collectie aangeboden. Meer hoeven we volgens mij niet te zeggen. Zien we je snel?
Details | Algemeen:
- Prijs : € 99950
- BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
- Model code: E31
- Conditie: Gebruikt
- Kilometerstand: 109910 km
- Datum eerste registratie*: 22-04-1994
- Ledig gewicht: 1875 kg
- Model productie datum: 01-01-1990
- Bouwjaar | Marktplaats: 1994
- Motorinhoud: 5576 cm³
- Vermogen: 280 kW
Details | Uitgebreid:
- Aantal deuren: 2
- Aantal stoelen: 2
- Kleurnaam fabrikant: Lagunengrün metallic
- Schade | Niet gerepareerd: Nee
- Garantie (Uitgebreid): Ja
- Aantal cilinders: 12
- Wielbasis: 268 cm
DTM Collectibles is gevestigd in Plaats te Nederland.
Via onderstaande link kunt u dit artikel direct online bestellen in onze webshop en betalen via onder andere Bancontact & Mistercash.
Heeft u niet kunnen vinden wat u zocht of heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op en bezoek onze webshop voor ons complete aanbod. Wij helpen u graag!
Onze artikelen zijn gratis af te halen in Plaats te Nederland of laat dit product bij u thuis bezorgen in België tegen een scherp verzendtarief via onze webshop.
DTM Collectibles
2e Loswal 16
1216BC Hilversum
+31652736233
Nederland
Via le lien ci-dessous, vous pouvez commander ce produit directement dans notre boutique en ligne et payer via Bancontact. Vous pourrez le récupérer gratuitement à PLAATS aux Pays-Bas.
Numéro de l'annonce: m2191478664
Mots-clés populaires
bmw occasionbmw serie 4 cabriolet occasionbmw serie 1 in Autosbmw serie 1 pack mbmw serie 1 cabriolet occasion belgiquebmw serie 1 2009bmw serie 3 pack mbmw serie 1 2017bmw 335ibmw e30bmw e36bmw e46bmw serie 2 pack mbmw ancetrebmw 116iporcelaine herend prixmiroir convexe in Antiquités & Artrevue 1935bose soundlink mini 2hiboo