Audi Q7 3.0 TDI V6 Quattro S-line **EURO 6**

€ 11.950,-
Année de fabrication
2011
Kilométrage
403.159 km
Carburant
Diesel
Transmission
Automatique
Carrosserie
SUV
3439depuis 31 oct.. '24, 18:49
Partager via
ou
Marque & Modèle
Audi Q7
Année de fabrication
2011
Kilométrage
403.159 km
Carburant
Diesel
Transmission
Automatique
Cylindrée
3.0 liter
Euronorm
Euro 6
Marque & Modèle
Audi Q7
Kilométrage
403.159 km
Carburant
Diesel
Année de fabrication
2011
Carrosserie
SUV ou Tout-terrain
Transmission
Automatique
Garniture
Cuir et Alcantara
Couleur
Noir
Intérieur
Noir
Propulsion ou traction
4x4 permanent
Cylindrée
3.0 liter
Nombre de cylindres
6
Turbo
Non
Carburant
Diesel
Émissions de CO2
219 g/km
Euronorm
Euro 6
Import voiture
Non
Entretien
Carnet d''entretien
  • 4x4
  • ABS
  • Air conditionné
  • Air conditionné automatique
  • Airbags
  • Alarme
  • Anti démarrage
  • Attache-remorque
  • Barres de toit
  • Bluetooth
  • Caméra
  • Caméra de recul
  • Capteur de lumière
  • Capteur de pluie
  • Capteur de stationnement
  • Commande vocale
  • Cruise Control
  • Electronic Stability Program (ESP)
  • Hayon arrière électrique
  • Intérieur cuir
  • Isofix
  • Jantes en alliage léger
  • Ordinateur de bord
  • Pack sport
  • Peinture métallisée
  • Phares antibrouillard
  • Phares au xénon
  • Phares directionnels
  • Pilote automatique de stationnement
  • Radio
  • Rétroviseurs extérieur chauffants
  • Rétroviseurs électriques
  • Sièges chauffants
  • Sièges sport
  • Sièges électriques
  • Système de navigation
  • Toit ouvrant
  • Toit panoramique
  • USB
  • Verrouillage central
  • Verrouillage centralisé sans clé
  • Vitres électriques
  • Éclairage LED
Poids à vide
2.340 kg
Poids de la remorque freinée
3.200 kg
Poids de la remorque non freinée
750 kg

Description

Hierbij te koop, mijn zakelijke lange afstandsauto wegens aankoop nieuwe BMW M50d.

Wegens internationale bouwprojecten en veel vakantietrips waaronder merendeels zuid Europa had ik begin 2020 een ruime, comfortabele en betrouwbare auto nodig waaronder ik het oog had op deze Audi Q7 3.0 TDI met een ZF 8-traps automaat en EURO-6 als emissienorm. Deze wou ik wel liefst facelift met zwarte kleurencombinatie en optie’s zoals 3x s-line en panoramadak.

Sinds deze toenmalige aankoop had ik altijd zorgeloos en probleemloos naar al mijn bestemmingen gereden en staat de kilometerstand ondertussen net boven de 4 ton. Maar uiteraard deze start rijdt en schakelt zo goed als nieuw. Deze zal ik nog dagelijks gebruiken dus de kilometerstand kan wel oplopen.

Dit betreft een zeer verzorgde auto waarop ik nooit heb bespaart, reparaties nooit heb uitgesteld en onderhoudsbeurten nooit heb overgeslagen, met alle facturen en bewijzen ter inzage.

Nu ik het gemist heb om in een BMW te rijden, heb ik een BMW M50d aangeschaft als vervanger en is het namelijk tijd om afscheid te nemen van deze luxe kilometervreter.

Motor:
Sinds de aankoop heb ik altijd Shell V-power diesel getankt waardoor de motor zeer netjes draait. Je hoort namelijk GEEN tikkende of rammelende ketting geluiden in de motor. Ik heb er altijd rustig en zuinig mee gereden, op tijd de olie/filterbeurt interventies laten uitvoeren en altijd snelweg kilometers gereden op cruise control 120/130 km/h. Boordcomputer van de Audi heeft een koelvloeistof en motorolie temperatuurmeter waardoor ik na elke koude start de auto rustig heb warm gereden.

Transmissie:
Wat de automaatbak betreft schakelt deze boterzacht en is deze continu onderhouden geweest waaronder ook de Quattro tussenbak, voor- en achter differentieel.

Onderstel:
Persoonlijk vind ik dat “mijn” auto altijd goed moet zijn. Dus heeft deze Audi geen trillingen, schokken, lekkages, storingen of bijgeluiden. Bodem is kurkdroog, geen roest. Onderstel was nog voor de zomervakantie nagekeken en aangepakt geweest waaronder nieuwe rubbers en draagarmen op de achteras.

Luchtvering heb ik compleet laten demonteren en vervangen met een originele coiloverset. Deze modellen staan bekend met kleine luchtlekkages in het luchtveringsysteem waardoor de luchtcompressor onnodig moet presteren en hierdoor overhit raakt. Een luchtcompressor telkens vervangen kost ongeveer -+1.500 euro. Dit probleem is dus definitief opgelost met een OEM coiloverset.

Banden zijn nog zeer goed met ruim profiel, waaronder ook remschijven en remblokken.

Emissie:
AdBlue systeem werkt perfect en is de roetfilter ook in een zeer goede conditie.

Trekhaak is enkel gebruikt geweest voor fietsen, nooit zware trailers getrokken.

Optie’s:
- S-line pakket
- Euronorm 6
- ZF 8 traps automaat
- BOSE Sound System
- Elektrisch interieur
- Climate control voor en achter
- Ingebouwde dashcam via app op telefoon te bedienen en bekijken
- Bluetooth music streaming “invery” AMI-adapter
- Inklapbare trekhaak
- Panoramadak (ook achterste zitrij kofferruimte)
- Treeplanken
- 21inch velgen
- Keyless start/stop
- Keyless entry

Extra’s:
- Originele 18inch winterset
- Originele dakdragers met 2 paar sleutels
- Originele 405 liter dakkoffer met 2 paar sleutels

Dit betekend simpelweg een eerlijke auto waarmee je zo kosteloos mee kan starten en rijden.

Er is enkel en alleen 1 foutmelding die niet storend is en niet verdwijnt: “headlight range control defective”. Dit is de foutmelding van de koplamp-unit, die aangeeft zichzelf niet mee met de hoogte van de luchtveren kan afstellen omdat de luchtveren zijn gedemonteerd. De hoogte van de koplampen zijn nu manueel afgesteld op de hoogte van de coilovers. Het is dus een soort miscommunicatie tussen 2 modules. Dit is niet storend en is al enkele jaren door de keuring geraakt.

Wilt men deze auto in België rijden of exporteren is voor mij gelijk, dus vraag of bied aub geen belachelijke en/of laatste prijzen.

Keuren voor verkoop is mogelijk na overleg.

Bij interesse graag contact opnemen.
Numéro de l'annonce: m2191342320