Mercedes OM642 V6 Wervelkleppen Regelstang Reparatie Kit

€ 59,95
Envoi
Envoi pour € 9,95
72618depuis 21 déc.. '22, 14:12
Partager via
ou

Caractéristiques

ConditieNieuw

Description

MERCEDES OM642 V6 WERVELKLEPPEN REGELSTANG INLAATSPRUITSTUK REPARATIE KIT


Mercedes OM642 V6 reparatie kit voor het herstellen van de wervelkleppen regelstang op één inlaatspruitstuk van de OM642 motoren. De kit bevat een nieuwe verbeterde aluminium regelstang en borgclips voor het herstellen van de speling tussen de wervelkleppen en regelstang.

Voor het vervangen van beide regelstangen op de motor heeft u twee kits nodig!


SYMPTOMEN


Onregelmatig stationair draaien, vermogensverlies, teveel emissie uitstoot, vertraagde acceleratie, motorstoringmelding,
Foutcodes P2006 (bank 1 runner flaps) P2007 (bank 2 runner flaps), verlies van motorkoppel, regelstang afgebroken of speling bij fysieke inspectie.


OORZAAK



De regelstang op het inlaatspruitstuk slijt en waardoor de bediening niet meer naar behoren werkt

Mercedes OM642 V6-voertuigen hebben problemen met het inlaatspruitstuk, de wervelkleppen in dit spruitstuk worden bediend door een externe bedienings/regelstang. Deze is gemaakt van een slechte kwaliteit kunststof dat snel slijt.

Wervelkleppen zijn ontworpen om te zorgen voor meer koppel bij weinig toeren en lager brandstofverbruik. In de loop van de tijd slijt het kunststof op de koppelingen waardoor er een ovale vorm ontstaat. Dit zorgt ervoor dat de koppelingen loskomen of dat de regelstang zelfs breekt.

Een fysieke inspectie van het inlaatspruitstuk zal vrij vaak aantonen dat de regelstang gebroken is. De slijtage wordt veroorzaakt doordat het kunststof materiaal niet goed bestand is tegen de hitte en mechanische beweging, dit maakt de originele regelstang dan ook niet geschikt voor zijn functie.

Deze inlaatspruitstukken kunnen ook ernstig verstopt raken met koolstofafzettingen, wat ertoe kan leiden dat de wervelkleppen moeilijker kunnen bewegen, wat op zijn beurt leidt tot meer spanning op de motor en de stang.

U kunt dit probleem eenvoudig controleren door de motor afdekplaat te verwijderen en het inlaatspruitstuk te inspecteren, vaak is de regelstang al gebroken of de koppelingen hebben veel speling.


OPLOSSING


Installeer deze verbeterde vervangende aluminium regelstang en herstel uw inlaatspruitstuk

De reparatie kit is de beste oplossing voor dit probleem. De dealer zal adviseren om het volledige inlaatspruitstuk (+ € 600,-) te vervangen. Het nieuwe inlaatspruitstuk wordt dan ook weer geleverd met dezelfde kwaliteit kunststof regelstang die uiteindelijk weer hetzelfde probleem zal veroorzaken.

Deze motoren zijn uitgevoerd met twee inlaatspruitstukken, elk met een eigen regelstang, dus het vervangen van beide spruitstukken kost een klein fortuin, terwijl in de meeste gevallen enkel de regelstang het probleem is.

De kit bestaat uit een aluminium regelstang vervaardigd uit een stuk aluminium en is geanodiseerd. Deze zal niet breken zoals de kunststofversies en is ontworpen om bestand te zijn tegen de aanhoudende hitte en beweging.

De regelstang wordt compleet geleverd met anti-frictie adapters, deze werken samen met de kunststof bussen van de regelstang en het kunststof van de spruitstuk aansluitingen. De anti-frictie adapters zorgen voor het gemakkelijk glijden, bewegen en beschermen tegen slijtage. Geen metaal op kunststof bediening dat uiteindelijk weer gaat slijten. 

De regelstang bevat sensor pick-ups. Sommige spruitstukken hebben een positiesensor op de regelstang, het is dan ook belangrijk dat de pick-ups weer op dezelfde manier gemonteerd worden om motorstoringen te voorkomen. De regelstang kan direct worden gemonteerd zonder aanpassingen. De regelstang is compatibel met spruitstukken uitgevoerd met of zonder sensor.

Het installeren van de nieuwe componenten is zeer eenvoudig, bekijk de instructievideo (zie ook productfoto's).


MODELLEN


Mercedes-Benz C-Klasse (W203,W204,S203,S204)
C 300 CDI (2011–2014)
C 320 CDI (2005–2006) 
C 320 CDI (2007–2009) 
C 350 CDI (2009–2014) 
C 350 CDI Blue Efficiency (2009-2011) 
 
Mercedes-Benz E-Klasse (W211,W212,W213,S211,S213,VF211,A207,A238,C207,C238)
E 280 CDI (2005–2009) 
E 300 BlueTec (2006–2009) 
E 320 BlueTec (2006–2009)
E 300 CDI Blue Efficiency (2009–2016) 
E 350 CDI Blue Efficiency (2009–2016) 
E 350 BlueTec (2009–2016) 
E 350d (2016–2018)

Mercedes-Benz S-Klasse (W221,W222,V222,X222)
S 320 CDI (2006–2008) 
S 320 CDI Blue Efficiency (2008–2009) 
S 350 CDI Blue Efficiency (2009–2013) 
S 350 BlueTec (2013–2017) 

Mercedes-Benz G-Klasse (W461,W463) 
G 320 CDI (2006–2018) 
G 280 CDI (2009–2018) 
G 300 CDI (2010–2018) 
G 350 BlueTEC (2010–2018) 
G 350 CDI (2009–2018) 

Mercedes-Benz GLK (X204)
GLK 320 CDI (2008–2009) 
GLK 350 CDI (2009–2012) 
GLK 350 CDI Blue Efficiency (2012~)

Mercedes-Benz R-Klasse (W251,V251)
R280 CDI (2007–2012) 
R300 CDI (2009–2012) 
R320 CDI (2006–2012) 
R320 BlueTec (2007–2013) 
R350 CDI L (2007–2013)

Mercedes-Benz ML/GLE 
W164: ML 280 CDI (2005–2009) 
W164: ML 300 CDI (2009–2011) 
W164: ML 320 CDI (2005–2009) 
W164: ML 350 CDI (2009–2011) 
W166: ML 350 BlueTec (2011–2015) 
C292: GLE Coupe 350 d (2015–2019
W166: GLE 350d BlueTec (2015–2018) 

Mercedes-Benz GL (X164,X166)
GL 350 CDI (2009~) 
GL 350 CDI (2010–2012) 
GL 350 BlueTec (2009–2012) 
GL 350 BlueTec (2012–2015)

Mercedes-Benz CLS (W218,W219,X218)
CLS 320 CDI (2005–2010) 
CLS 350 CDI (2007–2010) 
CLS 350 CDI BlueEfficiency (2011–2014) 
CLS 350 BlueTec (2014–2017) 

Mercedes-Benz Vito/Viano (W639)
Vito 120 CDI (2006~)
Vito 122 CDI (2010–2014) 
Vito 122 CDI Blue Efficiency (2010–2014) 
Viano 3.0 CDI (2010–2014) 
Viano 3.0 CDI Blue Efficiency (2010–2014) 

Mercedes-Benz Sprinter (2006~) (906,907,910) 
218 CDI, 318 CDI, 418 CDI, 518 CDI (2006-2014) 
219 CDI BlueTec, 319 CDI BlueTec, 519 CDI BlueTec (2014-)

NIET COMPATIBEL MET Sprinter Gen2 NCV3 OM642 3.0L V6 (2007-2009).
Controleer alstublieft de regelstang om er zeker van te zijn dat deze een sensor pick-up heeft aan beide zijdes van de stang (in tegenovergestelde richtingen). Als het sensors aan één van de uiteinde van de regelstang heeft, is deze NIET compatibel met onze kit.

Overige Mercedes-Benz modellen 
A209: CLK 320 CDI (2005–2010) 
C209: CLK 320 CDI (2005–2010) 
X253: GLC 350 d (2016~)
C253: GLC 350 d (2016~)

Overige merken met een OM642 V6 motor
Chrysler 300C 3.0L diesel (2006–2011) (alléén Europa & Australië)
Jeep Cherokee WK (3rd gen) 3.0L diesel (2005–2010 Europa, 2007–2009 Noord Amerika) 
Jeep Commander XK 3.0L diesel (2006–2010)


REFERENTIE


Mercedes artikelnummer: A6420905437, A6420907737, A6420905037, A6420903237, A6420905137, A6420907037, A6420900837, A6420901137, A6420901237, A6420902637, A6420903337, A6420901337, A6420905437, A6420900537, A6420902337, A6420903537, A6420901537, A6420903737, A6420906637, A6420906537, A6420908337


INHOUD

Eén kit bevat alle onderdelen voor één inlaatspruitstuk! Voor de complete motor dient u twee kits te bestellen

1x Aluminium regelstang met pick-ups voor sensoren. (compatibel met alle modellen met en zonder sensoren) Past zowel op de linker en rechter inlaatspruitstukken.
3x Bevestigingsclips
3x Anti-frictie adapters



Numéro de l'annonce: a114533263