Lecteur universel Topdon Artidiag PRO 2 ans € 649,00
Launch CRP919 bluetooth 2024 universeel uitleesapparaat obd
€ 649,00
Enlèvement ou Envoi
730depuis 13 avr.. '24, 17:42
Caractéristiques
ÉtatNeuf
Description
De Launch CRP919 BT bluetooth is het instapmodel binnen de Launch X431 diagnoseapparaten.
Het is een diagnosesysteem voor auto's met een 8-inch touchscreen, Android-besturingssysteem, en wordt geleverd met een 1 jarige licentie.
Eventueel voor 150 euro extra, 2 jaar updates.
Functies en mogelijkheden
Intelligente diagnose: (automatische VIN technologie).
Het systeem beschikt over de functie intelligente diagnose. Dit houdt in dat de tablet en de OBD2 stekker (VCI) via bluetooth met elkaar kunnen communiceren en dat er automatisch wordt gezocht naar het VIN nummer. Automatische VIN technologie is rond het jaar 2005 geintroduceerd. Daarnaast is het nog steeds mogelijk om de auto handmatig te selecteren.
Communicatie systemen
Het systeem communiceert met alle elektrische systemen: motor, transmissie, ABS, airbags, startonderbreker, instrumentenpaneel, airco, stuurbekrachtiging, body, chassis en meer).
Actuatoren testen (bidirectional control)
Deze optie wordt gebruikt om toegang te krijgen tot voertuig specifieke subsystemen. De beschikbare tests variëren per voertuigfabrikant, jaar en model van de auto.
Tijdens de activeringstest geeft de tablet opdrachten aan de ECU om de actuatoren aan te sturen. U kunt bijvoorbeeld de werking van de benzinepomp en de ramen testen.
Updates
Het toestel wordt inclusief 1 jaar updates geleverd. Het verlengen van de software updates is niet verplicht.
Snel-scan en Snel-wis functie
Alle voertuigmodules scannen met één druk op de knop (Snel-scan functie). Alle foutcodes van alle modules wissen met één druk op de knop (Snel-wis functie).
Onderhoudsfuncties
Het systeem beschikt over diverse onderhoudsfuncties. De mogelijkheden kunnen per auto verschillen.
Hieronder volgt een overzicht van de meest voorkomende functies:
Onderhoud service reset (Service): Het resetten van het onderhoudssysteem bij een auto is meestal nodig om de aanwijzingen voor gepland onderhoud te synchroniseren met recent uitgevoerde serviceactiviteiten. Hier zijn enkele redenen waarom het resetten van het onderhoudssysteem belangrijk kan zijn:
Nauwkeurigheid van Service-Indicatoren: Moderne voertuigen hebben ingebouwde service-indicatoren die aangeven wanneer specifieke onderhoudstaken nodig zijn. Het resetten van deze indicatoren na het uitvoeren van het onderhoud zorgt ervoor dat ze nauwkeurig zijn afgestemd op de werkelijke staat van het voertuig.
Voorkomen van Onnodige Meldingen: Als het onderhoudssysteem niet wordt gereset, kan het voertuig blijven aangeven dat service nodig is, zelfs nadat het onderhoud is uitgevoerd. Het resetten voorkomt onnodige waarschuwingen of meldingen.
Behoud van Prestaties en Efficiëntie: Regulier onderhoud is essentieel voor het behoud van de prestaties en efficiëntie van een voertuig. Door het onderhoudssysteem te resetten, blijft het voertuig optimaal functioneren volgens de fabrikantspecificaties.
Olie Lamp reset: Reset de olielifesystemen telkens wanneer de olie en het oliefilter worden vervangen.
Injectoren inleren: Codeer nieuwe injectornummers om de vorige te vervangen bij het plaatsen van nieuwe injectoren of na voltooiing van de vervanging.
Elektronische parkeerrem reset (EPB): Deactiveer en activeer het remsysteem, help bij het regelen van remvloeistof, open en sluit remblokken, enz.
Stuursensor reset (SAS): Voer kalibratie van de stuurhoeksensor uit en wis records.
Batterij/accu management systeem (BMS): Beoordeel de staat van de batterijlading, bewaak de stroom in het gesloten circuit, registreer de batterijvervanging, enz.
ABS ontluchting: Wanneer er lucht in het ABS zit, moet de ABS-ontluchtingsfunctie worden uitgevoerd om het remsysteem te ontluchten en de gevoeligheid van het ABS te herstellen.
Gasklephuis inleren (ETC Electronic Throttle Control): Initialiseer de gasklepaandrijvers zodat de "aangeleerde" waarden die zijn opgeslagen in de ECU worden teruggezet naar de standaardstatus.
TPMS reset: Bandenspanningsreset moet worden uitgevoerd nadat bijvoorbeeld de banden zijn vervangen.
Diesel Particulate Filter (DPF): In het Nederlands kan dit worden vertaald als Roetfilter. Regeneratie omvat het bewust verhogen van de uitlaatgastemperatuur, meestal door extra brandstof in de uitlaat te injecteren, om opgehoopte roetdeeltjes te verbranden en het filter schoon te maken.
Transmissie inleren (CVT Continuous Variable Transmission): Het inleren van een CVT is belangrijk om de optimale prestaties en efficiëntie van het transmissiesysteem te waarborgen na onderhoud, reparaties of vervanging van oonderdelen.
Bandenmaat initialiseren: In sommige moderne voertuigen met geavanceerde elektronische systemen kan het echter nodig zijn om bepaalde parameters met betrekking tot de bandenmaat in te voeren of te controleren na vervanging van banden. Dit kan bijvoorbeeld gelden voor auto's met een bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) dat moet weten welke bandenmaat is geïnstalleerd om correcte waarschuwingen te genereren in geval van lage bandenspanning. Daarnaast is het van belang voor de werking van de snelheidsmeter.
Taalwijziging: Voor bepaalde voertuigen is het mogelijk om de taal van de boardcomputer te wijzigen. Het is vaak bij Duitse auto's mogelijk om de taal naar het Engels te wijzigen.
Start/Stop reset: Het resetten van het start-stop systeem kan nodig zijn om eventuele storingen of problemen met de werking van het systeem te corrigeren. Deze reset kan ook relevant zijn na het vervangen van de accu, onderhoudswerkzaamheden of reparaties die van invloed kunnen zijn op het start-stop systeem.
Het is een diagnosesysteem voor auto's met een 8-inch touchscreen, Android-besturingssysteem, en wordt geleverd met een 1 jarige licentie.
Eventueel voor 150 euro extra, 2 jaar updates.
Functies en mogelijkheden
Intelligente diagnose: (automatische VIN technologie).
Het systeem beschikt over de functie intelligente diagnose. Dit houdt in dat de tablet en de OBD2 stekker (VCI) via bluetooth met elkaar kunnen communiceren en dat er automatisch wordt gezocht naar het VIN nummer. Automatische VIN technologie is rond het jaar 2005 geintroduceerd. Daarnaast is het nog steeds mogelijk om de auto handmatig te selecteren.
Communicatie systemen
Het systeem communiceert met alle elektrische systemen: motor, transmissie, ABS, airbags, startonderbreker, instrumentenpaneel, airco, stuurbekrachtiging, body, chassis en meer).
Actuatoren testen (bidirectional control)
Deze optie wordt gebruikt om toegang te krijgen tot voertuig specifieke subsystemen. De beschikbare tests variëren per voertuigfabrikant, jaar en model van de auto.
Tijdens de activeringstest geeft de tablet opdrachten aan de ECU om de actuatoren aan te sturen. U kunt bijvoorbeeld de werking van de benzinepomp en de ramen testen.
Updates
Het toestel wordt inclusief 1 jaar updates geleverd. Het verlengen van de software updates is niet verplicht.
Snel-scan en Snel-wis functie
Alle voertuigmodules scannen met één druk op de knop (Snel-scan functie). Alle foutcodes van alle modules wissen met één druk op de knop (Snel-wis functie).
Onderhoudsfuncties
Het systeem beschikt over diverse onderhoudsfuncties. De mogelijkheden kunnen per auto verschillen.
Hieronder volgt een overzicht van de meest voorkomende functies:
Onderhoud service reset (Service): Het resetten van het onderhoudssysteem bij een auto is meestal nodig om de aanwijzingen voor gepland onderhoud te synchroniseren met recent uitgevoerde serviceactiviteiten. Hier zijn enkele redenen waarom het resetten van het onderhoudssysteem belangrijk kan zijn:
Nauwkeurigheid van Service-Indicatoren: Moderne voertuigen hebben ingebouwde service-indicatoren die aangeven wanneer specifieke onderhoudstaken nodig zijn. Het resetten van deze indicatoren na het uitvoeren van het onderhoud zorgt ervoor dat ze nauwkeurig zijn afgestemd op de werkelijke staat van het voertuig.
Voorkomen van Onnodige Meldingen: Als het onderhoudssysteem niet wordt gereset, kan het voertuig blijven aangeven dat service nodig is, zelfs nadat het onderhoud is uitgevoerd. Het resetten voorkomt onnodige waarschuwingen of meldingen.
Behoud van Prestaties en Efficiëntie: Regulier onderhoud is essentieel voor het behoud van de prestaties en efficiëntie van een voertuig. Door het onderhoudssysteem te resetten, blijft het voertuig optimaal functioneren volgens de fabrikantspecificaties.
Olie Lamp reset: Reset de olielifesystemen telkens wanneer de olie en het oliefilter worden vervangen.
Injectoren inleren: Codeer nieuwe injectornummers om de vorige te vervangen bij het plaatsen van nieuwe injectoren of na voltooiing van de vervanging.
Elektronische parkeerrem reset (EPB): Deactiveer en activeer het remsysteem, help bij het regelen van remvloeistof, open en sluit remblokken, enz.
Stuursensor reset (SAS): Voer kalibratie van de stuurhoeksensor uit en wis records.
Batterij/accu management systeem (BMS): Beoordeel de staat van de batterijlading, bewaak de stroom in het gesloten circuit, registreer de batterijvervanging, enz.
ABS ontluchting: Wanneer er lucht in het ABS zit, moet de ABS-ontluchtingsfunctie worden uitgevoerd om het remsysteem te ontluchten en de gevoeligheid van het ABS te herstellen.
Gasklephuis inleren (ETC Electronic Throttle Control): Initialiseer de gasklepaandrijvers zodat de "aangeleerde" waarden die zijn opgeslagen in de ECU worden teruggezet naar de standaardstatus.
TPMS reset: Bandenspanningsreset moet worden uitgevoerd nadat bijvoorbeeld de banden zijn vervangen.
Diesel Particulate Filter (DPF): In het Nederlands kan dit worden vertaald als Roetfilter. Regeneratie omvat het bewust verhogen van de uitlaatgastemperatuur, meestal door extra brandstof in de uitlaat te injecteren, om opgehoopte roetdeeltjes te verbranden en het filter schoon te maken.
Transmissie inleren (CVT Continuous Variable Transmission): Het inleren van een CVT is belangrijk om de optimale prestaties en efficiëntie van het transmissiesysteem te waarborgen na onderhoud, reparaties of vervanging van oonderdelen.
Bandenmaat initialiseren: In sommige moderne voertuigen met geavanceerde elektronische systemen kan het echter nodig zijn om bepaalde parameters met betrekking tot de bandenmaat in te voeren of te controleren na vervanging van banden. Dit kan bijvoorbeeld gelden voor auto's met een bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) dat moet weten welke bandenmaat is geïnstalleerd om correcte waarschuwingen te genereren in geval van lage bandenspanning. Daarnaast is het van belang voor de werking van de snelheidsmeter.
Taalwijziging: Voor bepaalde voertuigen is het mogelijk om de taal van de boardcomputer te wijzigen. Het is vaak bij Duitse auto's mogelijk om de taal naar het Engels te wijzigen.
Start/Stop reset: Het resetten van het start-stop systeem kan nodig zijn om eventuele storingen of problemen met de werking van het systeem te corrigeren. Deze reset kan ook relevant zijn na het vervangen van de accu, onderhoudswerkzaamheden of reparaties die van invloed kunnen zijn op het start-stop systeem.
Numéro de l'annonce: m2103804973
Mots-clés populaires
pont elevateur voiturediagnostic voiturecric voiturepc diagnostic voiturechandelle voiturepolisseuse voiturelaunch diagnostic in Autos : Diversobd in Autos : Diversrampe voiturelaunch x431 in Autos : Diversobd delphi in Autos : Diversservante outils in Autos : Diversdelphi obd in Autos : Diversoutils in Autos : Diverskraft muller outils in Autos : Diversobjectif 150 600honda 600 cbr pieces dans Motoscitroen c2 1.1 dans Autossym jet 14 dans Motoslego faucon